2012. szeptember 14., péntek

Skócia, 4.rész

A tegnapi hegymászós, fárasztó nap után ma kissé tovább aludhattunk volna, de én inkább a szállásunktól alig pár méterre levő Északi tenger partjára siettem, mert előző napokon mindig sötétben indultunk és érkeztünk, nem nagyon volt lehetőségem "keresgélni". Az Északi-tenger egyébként az Atlanti-óceán egyik tengere 580 000 négyzetkilométer felületű. Összehasonlítva, a Fekete-tenger "csak" 420 000. Kőolaj és földgáz tartalékai hatalmasok, ezért számos fúrótorony található rajta/benne. A parton sétálva örömmel tapasztaltam, hogy mivel nyáron sem alkalmas a part, illetve a víz fürdőzésre, ezért nincsen eltakarítva a partra "dobott" kagyló, csiga és egyéb élőlénymaradvány, így bőségesen kutathattam és találtam is medúzát, tarisznyarákot, toronycsigát, fésűkagylót, osztrigát és számos kisebb-nagyobb élőlényt. Íme a "zsákmány" egy része:



 A tengerpart, ahogy én szeretem! (hüvelykagyló - kis palloskagyló - ehető kékkagyló, csészecsiga ...)




 Kinéztem a tengerből a partra :)

 Középen fésűkagyló (Pecten), amelyet a Shell logójában is megtalálhatunk.

Game over tarisznyás!

A tengerparti séta után egy újabb híres (vagy inkább hírhedt) és igen szép (kísértet)kastély irányába vettük utunkat. A Glamis kastély, valamint annak rendezett kertje láttán bizony el-elakadt a szavunk. A kastélyban állítólag négy kísértet is "lakik", szerencsére mi eggyel sem találkoztunk. És létezik egy TITOK is...amit továbbadnak...a 21. születésnapon...a fiúnak...de ezt senki sem tudhatja...és itt vannak II.Malcolm vércseppjei...a kék szobában kockazörgés zavarja az álmot...a nyomorék gyermek és az ősz szakállú öreg is itt lakik valahol...Brrrrr....






 Készül a kerítés.
Több százéves fák árnyékában (Duglászfenyő)

Miután kigyönyörködtük és kiborzongtuk magunkat elindultunk Dundee irányába, ahol a kikötőben Scott kapitány hajója,a  Discovery várt. Erről majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések: