2011. január 27., csütörtök

Zöld főváros

A szavazás érvényességéhez románul is közölni kell az észrevételeimet:

Oraşul cel mai verde? A-şi dori să fie Sfântu Gheorghe...
Motive:
1. Parcul Elisabeth din centrul oraşului a fost reînnoit anul trecut
2. Zona de agrement Şugaş din apropierea oraşului este un izvor de aer curat
3. Deşeurile sunt adunate selectiv în tot oraşul
4. Sunt mai multe organizaţii verzi, care organizează diverse activităţi în aproape toate anotimpurile anului
5. În fiecare grădiniţă şi şcoală există locuri pentru hrănirea păsărilor! (cu sprijinul fundaţiei Rara avis)
6. ...şi mai sunt şi câteva parculeţe şi zone verzi din apropierea blocurilor

Azt olvasom a "Zöld Esernyőn", hogy keresik Románia Zöld fővárosát. A honlap román nyelvű, de néhány elgondolkodtató írás található rajta. Én természetesen Szentgyörgyre szavaztam, bár Slobozia és Alexandria :) is versenyben van a címért. Gondolkodtam miért zöldebb és szebb az én városom, mint a többi... és találtam néhány, igaz nem túl meggyőző érvet:
1. Erzsébet park
2. Sugásfürdő közelsége
3. lehetőség a szelektív szemétgyűjtésre
4. madáretetők legtöbb iskolában
5. sok, zöld civil szervezet...
Erre a linkre kattintva többet olvashattok a versenyről. Az én erőmből ennyire futotta, hogy reklámozzam Szentgyörgyöt.
http://www.umbrelaverde.ro/blog.html

Nincsenek megjegyzések: