2011. augusztus 17., szerda

Lánynevű virágok

A magyar nyelvben nagyon sok olyan növénynév/virágnév van, amely egyben lánynév is. Csokorba szedtem egy párat. A teljes fajnevek, névnek sem utolsók
- Hogy hívnak? - Mezei Iringó. És téged? - Havasi Gyopár. Együtt vagytok? - Igen és később jön Réti Imola is Nehézszagú Borókával. És te hová rohansz? - Én Futó Rózsa vagyok, Százszorszép Boglárka teszvére. - És Mocsári Irisz merre van? - Ő nincs itt, mert nincs kép róla. - Neked nagyon szép a hajad. - Biztosan azért hívnak Fürtös Gyöngyikének. - És te folyton veszekedsz, azért vagy Vad Rózsa. - Engem ismersz, én is rózsa vagyok: Szellő Rózsa :).
Ime a fenti történet szereplői:

 IRINGÓ

 IMOLA

 RÓZSA

 BORÓKA

 RÓZSA (Szellő)

 GYÖNGYIKE

 IBOLYA

 IRISZ

 SZINTÉN RÓZSA...A VAD

GYOPÁR

3 megjegyzés:

Babyci írta...

Bodza,Kankalin,Hajnalka(nálunk fele délignyiló,)Jácint,Nárcisz,Hortenzia,Kamilla,Viola ezek kimaradtak

Köllő Zsolt-Ágoston írta...

Kimaradtak bizony. És még Hanga lányom is! Sőt a férfinevek is, mint például Rózsa Sándor :)

AM írta...

Nagyon érdekes témák. Olyanról esett-e szó, hogy állatnevű virágok? Lásd: szarkaláb és varjúköröm?
Üdv.,
Kankalin